بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: امنیت غزه و کرانه و امنیت منطقه بهم پیوسته است | روایت وزیر خارجه فرانسه از گفت‌وگو با همتای ایرانی

  • کد خبر: ۲۰۴۵۳۷
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
امیرعبداللهیان: امنیت غزه و کرانه و امنیت منطقه بهم پیوسته است | روایت وزیر خارجه فرانسه از گفت‌وگو با همتای ایرانی
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به تماس تلفنی وزیر امور خارجه فرانسه گفت: امنیت غزه و کرانه و امنیت منطقه بهم پیوسته است و جنگ راه حل نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان را محکوم کرد.

وزیر امورخارجه فرانسه با ابراز نگرانی در خصوص افزایش شدت تنش‌ها در منطقه، خواستار نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از گسترش دامنه درگیری‌ها شد.

امیرعبداللهیان در این گفتگو، ضمن مورد توجه قرار دادن اقدام دولت فرانسه در محکومیت حمله تروریستی اخیر در کرمان که منجر به شهادت جمعی از مردم شد، ضرورت تلاش جامعه جهانی برای مقابله موثر و عملی با اشکال مختلف تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به تحرکات فرانسه در موضوع فلسطین، توقف جنایات رژیم صهیونسیتی و نسل کشی‌های در حال انجام در غزه، لزوم اقدام عملی برای توقف کشتار غیر نظامیان، تسهیل ارسال کمک‌های بشر دوستانه، ممانعت از کوچ اجباری و واگذاری آینده فلسطین در یک روش دموکراتیک به خود فلسطینی‌ها را گامی موثر در پایان خشونت‌ها در منطقه دانست.

امیرعبداللهیان افزود: تنها راه برای جلوگیری از گسترش درگیریها در منطقه و استقرار صلح پایدار در آن، لزوم توجه مسئولانه به ریشه چالش‌ها و نیز عزم جدی برای کمک به حل آنها می‌باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به قتل عام ۲۲ هزار غیر نظامی و زنان و کودکان در غزه، آمریکا و رژیم اسراییل را عامل نسل کشی اخیر در غزه نامید و گفت: نمی‌توان بدون نگاه به اشغالگری و با باز گذاشتن دست رژیم اسراییل، ریشه‌های بی ثبات سازی منطقه را نادیده گرفت و در عین حال نگران امنیت دریای سرخ و منطقه بود.

امیرعبداللهیان افزود: امنیت غزه و کرانه و امنیت منطقه بهم پیوسته است و جنگ راه حل نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ایران صادق ترین حامی امنیت و ثبات در منطقه و جهان است.

در این گفتگو طرفین ضمن توافق بر اهمیت استمرار گفتگوهای دیپلماتیک و تماس وزرای خارجه، بر لزوم رفع موانع موجود در مسیر مناسبات در فضای مبتنی بر احترام متقابل، تاکید کردند.

کاترین کولونا پس از گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان خود مدعی شد که «به همتای ایرانی خود گفته است که خطر [گسترش] جنگ منطقه‌ای خاورمیانه هرگز بیش از این نبوده و تهران و گروه‌های نیابتی آن باید به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود پایان دهند.»

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: «هیچ‌کس از تشدید تنش‌ها سودی نخواهد برد.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ارتش ملی یمن اعلام کرده برای حمایت از مردم غزه و تا پایان یافتن حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی به غزه، تنها کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهد که مبدا یا مقصد آنها رژیم صهیونیستی باشد و تنگه باب‌المندب و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها کاملا امن است.

کولونا پیشتر نیز در جریان دیدار با دیوید کامرون رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس مدعی شده بود: می‌دانیم که حوثی‌ها معمولاً از جانب ایران حمایت می‌شوند.

این اظهارات وزیر خارجه فرانسه در حالی مطرح شد که پیش از آن وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود ائتلافی چند ملیتی برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است.

کشورهای غربی با تکرار ادعاهای بی‌اساس و بدون ارائه هیچ گونه مدرک و شواهدی در تلاش هستند تا با فرافکنی در ناکامی‌ها برابر حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ دیگر کشورها را متهم کند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی عازم رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

ستاد نیروهای مسلح یمن تاکید کرده است که در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->